Vad har jag gett mig in på??

Jag brukar sällan vara nervös inför tävlingar, men inför Primas nästa start är jag nervös och undrar om jag har tagit mig vatten över huvudet... Vi ska alltså debutera i Medelsvår B!! 

Även om mitt mål för tävlingen bara är att vi ska ta oss runt banan på helst godkända procent och utan för stora missar. Att jag mest vill känna hur det känns att tävla på den nivån och vad vi har att jobba vidare med inför nästa år när planen är att starta fler MsvB, så undrar jag ändå om vi egentligen har något på den tävlingen att göra. Det känns lite som att jag och min kossa ska dit och låtsas att vi har något där att göra.

Det är en mycket större tävlingsplats än de jag varit på tidigare. Ett 3-dagars meeting med tävlingar på tre banor och klasser upp till Grand Prix! Det är fler startande och högre motstånd i vår klass än vi har haft tidigare, och där väljer jag alltså att debutera en ny klass. Var det så smart? Så ja, jag är nervös. Eller snarare lite halvt livrädd. Men friskt vågat, hälften vunnet säger man ju. Vi ska träna på nu kommande veckor så att vi kan göra så bra ifrån oss som möjligt. Sedan får vi hålla tummarna för att Prima inte ballar ur på en större tävlingsplats. Hon har ju aldrig varit iväg på något så stort förut. 




Tess
2019-07-17 @ 09:34:48

Det ska nog gå bra, jag följer dig på equipe. Så du vet att du har en hejarklack fast några mil ifrån 😀




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0