Bra känsla

Under dressyrpassen med mina hästar ikväll fick jag äntligen en bra känsla med lugn och ro i kroppen.

Winstone var väldigt pigg, vaken och energisk med massor av power! Äntligen börjar han kännas som förut med energin och orken tillbaka och det är så härligt! Vi jobbade mest med tempoväxlingar och att variera energinivån och jag satt med ett leende på läpparna hela passet! 

Prima var pigg, mjuk och lätt att rida. Vårt timmeslånga pass började när solen hade gått ner men det fortfarande var ljust ute, och vi red under skymningen tills fullmånen lyste upp ridbanan. Det är rätt magiskt faktiskt.
Vi jobbade med tempoväxlingar, samling, skänkelvikningar, öppna, sluta och lite skrittpiruetter och det var ett mycket nöjt grådjur när vi var tillbaka i stallet igen.


Jag har börjat använda appen Equilab för att få en överblick över hästarnas träning. Det är väldigt intressant att se hur man har ridit under passet. Här syns tydligt hur jag med Winstone mest rider på fyrkantspåret, de stora volterna och diagonalerna, medans jag med Prima rider mer varierat. (obs! Jag höll mig faktiskt innanför ridbanans staket med båda hästarna även om det inte ser ut som det! 😂) 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0