Planering

Idag har vi varit iväg och levererat en häst och hämtat en annan och jag passade då på att fundera lite på planerna inför de kommande veckorna.

Denna veckan är det Elmia Horse Show och vi kommer åka dit med jobbet imorgon och på lördag för att gå på seminarier, Rolf-Göran Bengtssons clinic och titta på tävlingar.
På söndag ska jag och Tess dit själva för att titta på fina hästar, duktiga ryttare och gå runt några varv på mässan.
Mina hästar kommer därför att få en lite lugnare vecka denna veckan med lite lätta joggingpass både med och utan ryttare och det kommer även bli 2-3 vilodagar för dem. Det blir alltså en liten microvila för dem nu.

Nästa vecka kör vi igång igen med dressyrträning för Madde både måndag och lördag.
Den 13e november kommer Winstone att debutera La och det blir även hans sista start för året.

Helgen efter det kommer jag rida igenom MsvC:1 med Prima på en Pay & Ride och se hur det känns. Jag hoppas att de nya "verktygen" jag fått av Madde och som jag jobbat stenhårt med nu kommer göra skillnad på hur ridbar hon är inne på banan och förhoppningsvis kan vi sedan lämna lätt klass och rida på den nivån som vi egentligen är på. Men det är ju enklare om hästen faktiskt är ridbar även på tävling, haha! 😉

Nizze
2016-10-25 @ 18:40:51

Lycka till och snygg bild på Prima. 🐝💜💕




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0