Uppdatering om jobbet

Det har varit lite tyst här på bloggen ett tag nu. Jag ska bättra mig, jag lovar!


Det här blir den tredje veckan i rad med endast fyra arbetsdagar. Det har varit skönt med långhelger men arbetsveckan blir så kort att det knappt känns som att man hinner med något! 

I förra veckan flyttade två av mina öselponnyer, Temon och Trapper, till sitt nya hem. De har varit kvar för att ridas in i skritt och trav vilket de båda har klarat av fint. Nu har jag bara Terror kvar att lägga tid och energi på. Han är bara skrittad uppsuttet än så länge. 

De nya Zemaituka-hästarna som kom för ett par veckor sedan har fått ordentlig tid på sig att landa nu med alla lediga dagar vi har haft. De har fått jobba lite lätt i töm, nh-tränats och två av dem, Galnis och Durantas, har jag hunnit rida några gånger. De är trevliga små hästar men väldigt gröna. 
De andra två jag har att jobba med, Dausgiris och Bolero,  behöver lite mer tid på sig innan de är redo att ridas. Det är onödigt att skynda på. Att lägga en bra grund är mycket viktigare! 

Mina ponnyer Starlight, Nitta och Lydig har fått ta det lite lugnt och bara jobbat ett par gånger per vecka. Starlight är nu riden i skritt och trav några gånger. Nitta har tömkörts och idag visade jag henne för en kund. Lilla Lydig fick i förra veckan prova på livet som barnponny. Hon skötte sig superbra med alla barnen! 👌




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0