Tillbaka i stallet och släpper på kontrollbehovet

Ja idag började jag jobba som vanligt uppe i stallet igen. Det är massor som ska göras nu. Hästarna som har gått på sommarbete ska sättas igång, det ska städas och fixas, harvas och vattnas, tvättas och målas. 

Idag har vi vattnat ridhuset som stått tomt och ovattnat de senaste 2 månaderna. Jag har ridit fjordingen Sebastian och tinkern Hope. Zemaitukan Monis fick jobba på töm och 3åriga halvblodet Sekunde jobbade jag lite nh med. 
 
Sist på dagen provade vi att köra Bruno mot trafiken för första gången. Han var superduktig!! 🌟 Fingal fick vara med som socialt stöd bredvid nu när min bästa Sakko har flyttat till sitt vinter-hem. 💚
Fjordingen Sebastian
 
Lika som bär! Mamma Hope är tillbaka efter att ha varit uthyrd och såld. På bilden till höger är det hennes son Geten som är tre år och som vi fortfarande har här. Tanken är att han ska bli remmalagshäst nästa år!
 

Igår kväll trimmade jag en sista gång på Winstone och Prima innan jag lämnar över dem till Therése och Louise resten av veckan. Det är första gången jag släpper på mitt kontrollbehov över mina hästar och lämnar över dem helt till någon annan. Vanligtvis får de vila om jag åker iväg eftersom jag inte brukar låta någon annan rida dem om jag inte är med. Men nu är vi på gång igen efter sommarens lugnare pass och vill inte att de står helt i fyra dagar. 

Dessutom vet jag att Louise och Prima kommer bra överens så att jag inte behöver vara orolig och Therése och jag har jobbat ihop och känt varandra så pass länge att hon känner till mina rutiner för hästarna väldigt väl och vet hur jag vill ha utrustning och så vidare. Därför känns det okej att släppa över ansvaret till de två, även om jag kommer vara lite jobbig och stirrig och undra hur det går. 😂 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0