Nertrappning och vintervila

Julen närmar sig och det innebär vintervila för mina hästar. Macha fick sitt sista ridpass idag och kunde inte avslutat det bättre!! Hon var riktigt riktigt fin och duktig och får nu en välförtjänt vintervila! Jag red faktiskt henne med graman idag. Väldigt lös, men den visade lugnt vägen ner i stunderna då hon blir lite ostadig och osäker i sin form och hon följde den väldigt bra och jobbade så jäkla fint! Duktiga lilla bebis! 💕 

Prima och Winstone håller på att trappas ner inför vintervilan och joggas endast lättare pass. De får gå på vila nästa vecka när jag åker ner till min mamma i Skåneland för att fira jul. Det blir skönt med några lugnare veckor då jag kan hinna med annat än hästarna på fritiden, men jag kommer längta efter att sätta igång dem! 😜





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0