Utan utrustning


Titta vad jag och Winstone gjorde idag då?!
Joggade honom lite barbacka idag, sista dagen innan vintervilan, och avslutade med att plocka av tränset! Det var allra första gången jag provade detta med honom så han var lite fundersam, men så himla duktig! Jag får nog göra om det några gånger  efter vilan så att han att han kan förstå ordentligt  vad den nya leken går ut på! 
Det är väldigt kul att rida utan utrustning. En enorm frihetskänsla, tillit och man får ett kvitto på att kommunikationen med hästen fungerar som den ska. Sen är det ju grymt coolt att kunna kontrollera ett 600 kilos djur utan en massa hjälpmedel! Man blir ett tillsammans på ett helt annat plan! Älskar den känslan! 💙



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0