Veckan som gått

I måndags kom det tre nya hästar från Lettland till stallet:
En 2,5 årig korsning Zemaituka/Arab/Trakhener som heter Gulivers. Han är en cool och lättlärd unghäst som det ska bli kul att fortsätta inridningen på. Han är riden i skritt och trav sedan tidigare och under veckan här nu har han fått korta pass i töm och jag har skrittat lite på honom. 
Ett 5 årigt Lettiskt  halvblodssto vid namn Afrodite på ca 160 cm. Hon är välriden, mjuk, enkel i ridning och hantering och bara himla mysig! Imorgon ska hon visas för kund. 
En 5 årig valack på hela 176 cm! Han heter Lingvist och är även han ett Lettiskt halvblod. En väldigt snäll häst, men han behöver gå upp i vikt ordentligt, musklas och balansera upp sig i ridningen. Han behöver helt enkelt tid och endast lättare arbete ett tag framöver. På söndag är det någon som ska komma och kika på honom. Det är snabba ryck här med kunder!  😉

Förutom de nya hästarna har Birger fått jobba i töm, löshoppas och varit ute med vagnen med spetsade små lurviga öron! 
Storm har löshoppat, jobbat vidare med inkörningen och igår flyttade han till sitt nya hem!
Igår kom även vår nya fjord/shettis-korsning Trassel. Han är 3,5 år och 118 cm hög. Idag fick han lite nh-träning för att jag ska lära känna honom och han behöver uppfostras lite. Han verkar dock vara väldigt lättlärd när han väl insåg att han inte fick göra som han själv ville. 
Mercur har fått jobba i töm, löshoppat, tränat med presenningen och vi har jobbat vidare med inridning. 

Förutom arbetet med hästarna har jag ägnat mig åt att städa. Selkammaren och förrådet i ridhuset har rensats så där är ordning och reda igen, sopat väggar och krattat kanter i ridhuset, mockat hagar och julpyntat stallet. Har hunnit fixa med en helt del faktiskt och det känns skönt att ha det gjort! 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0