Kollat på hästar

Idag åkte jag, Sofie och vår praktikant iväg för att kika på ett gäng hästar som nog ska få komma hem till gården. Det var två 3åriga irländska skäckar, den ena lite riden, den andra lite körd. En 4 årig connemara som var riden och en 3 årig ardenner (!) som var jättesöt.

Jag bara jobbade en liten stund var med dem på lina för att känna efter hur de verkade i temperamentet. Jag provred ingen av dem eftersom de inte var igång, men de var alla fyra väldigt trevliga att hantera och det tycker jag är det viktigaste. Jag blev faktiskt lite kär i ardennern. Han var så himla mild och mysig och med de snällaste ögonen! Jag gillar när ett så stort djur traskar efter en i änden på grimskaftet som om det vore en liten hund. 

För mig spelar det inte så stor roll om det är en flashig tävlingshäst, en rufsig ponny eller ett klumpigt kallblod. Jag fastnar för personligheten hos hästen, inte exteriören eller potentialen för tävling. Jag ogillar ouppfostrade, brötiga, lata och okänsliga hästar (men med rätt träning kan man få även de hästarna trevliga). Jag gillar hästar som är känsliga och vakna. Jag brukar falla för de som är lite osäkra. Det är en fantastisk känsla när de börjar lita på en och man ser hur deras självförtroende växer. 

Det är något som är så himla roligt med mitt jobb. Att få jobba med så många olika typer av hästar. Många olika personligheter, storlekar och former, och av alla lär jag mig nya saker som gör att jag hela tiden blir bättre på mitt jobb. De är fantastiska dessa djuren! ❤

De hästarna vi tittade på idag. Ardennern, connemaran och de båda skäckarna. (Den ena snodde min vante och tänkte äta upp den😂)
Anonym
2017-11-11 @ 17:44:34

Sen är ju du grym på ditt jobb med 💗/ chefen

Anonym
2017-11-11 @ 17:44:34

Sen är ju du grym på ditt jobb med 💗/ chefen

Svar: Haha tack! ;)♥
jennkas.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0