Nya hästar

I tisdags natt kom det ett gäng med nya hästar från Lettland. Vi jobbar bara korta försiktiga pass med dem i början så att de får landa i den nya miljön och återhämta sig efter resan.
I onsdags fick de förutom att gå i hagen bara komma in i ridhuset och springa några varv på lina. Igår kände jag på dem lite kort i töm och idag har jag provridit tre av dem några minuter. Två behöver lite mer tid att landa så de provar jag inte förän nästa vecka och två av hästarna är bara 2 år så de får bo ute i lösdriften och bara vara hästar ett tag.
2 åringarna Sultans och Chin Chin.

De tre som jag har provridit är ett supertrevligt  D-ponnysto på 5 år. En skäck med supertrevligt temperament, cool, snäll, positiv med lagom energi. Hon är faktiskt redan tingad och ska åka nästa vecka.
En svart liten valack på 5 år som behöver lite arbete med att hitta en bra form och lite bättre bjudning, annars var han trevlig.
En stor mörkbrun 3 årig valack som fortfarande är lite stel i kroppen efter resan och behöver hitta mer bjudning och komma upp i fronten i ridningen men verkar väldigt snäll. 
Så kul med nya fina hästar att utbilda! ❤️ 
Karnivals, Laume och Links




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0