Prima och Winstone

Idag fick Prima leka ute på åkern. Min vän Hanna var här över helgen och idag fotade hon oss när vi red och jag ser fram emot att få se bilderna! 
Efter hur träningen kändes i onsdags så var det väldigt skönt att Prima var superfin att rida idag! Lugn men energisk och den där härliga känslan fanns där igen. Underbara häst, vad jag tycker om henne! ❤️ 
Vi lekte lite med piruettarbetet och även fast det fortfarande är långt ifrån perfekt så känns det som att vi börjar få lite koll på vad vi håller på med nu, sen ska vi bara lyckas göra det bättre båda två, haha. Men med tanke på Primas förutsättningar och humör är det så himla kul att hon ändå försöker så himla mycket och tycker att det är kul när vi tränar på svårare saker nu för tiden. Hon har verkligen utvecklats enormt och fortsätter att utvecklas hela tiden och det är så jäkla roligt! 
Några screenshots från ett filmklipp idag

Kung Winstone har joggat ett kort pass i alla gångarter runt fyrkantspåret i ridhuset. Det är så passen ser ut för honom just nu. Inte speciellt inspirerande, men ändå skönt att få rida honom  så pass mycket. Han har väldigt mycket energi i kroppen, speciellt nu när det dessutom blev kallt, och han vill jobba mer än han får. Jag får därför  mest sitta och dämpa energin och hålla honom sysselsatt så gott det går  så att  han inte hittar på bus och överreagerar på alla ljud och allt man kan låtsas att det är farligt. 😉 






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0