Vinst och nytt personbästa i Medelsvår C med Winstone på tävling i Grankärr 21 maj

Den här helgen tävlade vi på hemmaklubben Grankärrs Gränsryttare. 
Det är alltid lika trevligt att vara där och tävla, och extra roligt när det går bra på hemmaplan förståss. 😉


Först startade vi Medelsvår C:1. 
Han var lugn och fin på framridningen, så jag fick jobba med att höja energin
Vanligtvis brukar jag ta det lite lugnt i första klassen. Låta honom se banan så att vi kan höja ribban till andra klassen. Men eftersom han är van vid den här banan och var så avslappnad så satsade vi järnet redan i första klassen. 

Jag red som bara den, vartenda steg inne på banan, och var helt slut när vi var klara. Men det var helt klart värt det när poängen kom och det visade sig att vi satte ett nytt personbästa i MsvC på 72,5% och gick upp i en klar ledning! 🤩

Domarens kommentar:
"Prydlig ritt på fin, lydig häst. Saknar lite mer luft och lätthet i ökningarna. Fin balans i galopp och enkla byten."


Sedan startade även Medelsvår B:1, men energin var slut både hos mig och Winstone, så vi fick inte riktigt till varken power eller flyt inne på banan. 
Vi fick ändå till några bra delar som gav 7-8 poäng, men även några kostsamma missar på 4-5 poäng... Vi landade på 64,4% och blev första utanför placering i den klassen. 

Domarens kommentar:
"Häst med fin sida. Blev idag några kostsamma missar tyvärr. Fint uppe i skolor. Önskar lite mer tryck och lätthet i ökningarna."

Ökningarna jobbar vi för fullt med. De har blivit bättre hemma, men det gäller ju att hitta det på tävling också. 😉 


Supernöjd med dagen och supernöjd med Winstone! Ett superresultat i ena klassen och lite för trötta i andra, men ändå med helt okej procent. 
Nu laddar vi om för tävling till helgen igen då vi ska starta Medelsvår B:2!  🤩




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0