Fredagsjobb

10 hästar motionerade idag och Lingvist har åkt till sitt nya hem. 
Birger fick inleda dagen genom att harva ridhuset och sedan fick Jolanda longeras med sadel igen och var riktigt lugn och lyhörd. 
Bomber har jag suttit på och tränat upp- och avsittningar. Det skötte han fint. Hawaii har jag hängt på medans han har skrittat och även han var duktig. Nästa vecka ska jag introducera tömkörning för dem vilket jag alltid gör innan jag fortsätter med inridningen.
Lilla söta Gulivers har jag skrittat idag och tränat styrning, stopp och gas. Supercool och duktig. Hade jag haft ett vakande öga på oss i ridhuset så hade vi nog travat idag också, men eftersom jag var själv så tänkte jag att det kan vänta tills nästa vecka.

Efter lunch lekte chefen med nya mini-mini-fjorden Little Star (1m hög) medans jag longerade och bekantade mig med de större fjordkorsningarna Mini (5 årig c-ponny) och Perle (4 årig D-ponny).  
Dagen avslutades med att jag lekte med Bruno och Geten. Eller tja, de lekte mest själva först i full fart men när de hade sprungit av sig överskottsenergin så lekte vi lite tillsammans med presenningen och bollen. På slutet skrittade jag lite på Bruno barbacka i grimma med Geten traskades efter oss. Det känns verkligen som hemma att sitta på hans rygg och han kom ihåg vad vi tränade på innan hans vila, nämligen att styra utan utrustning. 😉



Astrid
2018-01-06 @ 07:48:40
URL: http://finest.se/aastriid

Vilket fantastiskt jobb du har!

Svar: Ja visst har jag! Jag älskar det! 😊
jennkas.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0