Dressyrträning 27/3

Maddeträning med Winstone idag. Han har ju återfått styrkan och orken så nu kan vi växla upp ännu ett steg. Jag har redan börjat växla upp, men med dagens träning fick jag ett kvitto på att jag är på rätt spår och en pusch för att fortsätta ditåt.

Vi jobbade med övergångar, tempoväxlingar, svaga sidvärtsrörelser, rakriktningen och lösgjordheten. Ganska basic men ändå med nyttiga tips och riktlinjer att jobba vidare med tills nästa träning. Jag längtar tills han är tillbaka fullt ut så att vi kan leka med svårare saker igen! Älskar arbetsviljan i den här hästen! ❤️
Titta bara på hur snygg han är! 😍


Nizze
2019-03-28 @ 06:05:22

Snygga båda två. Kul att ni kommit igång//Nizze




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0