En kreativ helg

Jag fick en våg av kreativitet över helgen så jag har suttit vid mitt skrivbord några timmar varje dag nu. Det var länge sedan jag kände för att rita eller måla något så nu försökte jag ta tillvara på den plötsliga motivationen.

I fredags provade jag en teknik som är helt ny för mig. Akryl och färgpennor kombinerat och jag testade mig fram till hur man kan göra. Resultatet blev en solnedgång med en häst i siluett. Mycket som kan förbättras, men för att vara första gången med akryl så tycker jag att det blev helt okej.


Igår tog jag mig an en teckning som jag började på i somras. Det är alltid lite svårt att fortsätta på något man inte rört på så länge. Jag kommer ju inte ihåg vilka pennor jag har har använt för att få till rätt nyans. Jag får nog börja skriva upp på varje teckning vilka tjocklekar på pennor jag har använt mig av.


Idag tog jag mig an ännu en ofärdig teckning, men denna var i mer cartoon-stil och flera år sedan jag ritade. Ikväll kom den till liv med lite färg:


Ganska olika stil på alla, men variation gör det lite mer intressant. 😉



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0