Flitig fredag!

Idag jobbade jag ensam men hade en hel del jag ville hinna med under dagen och fick ligga i för att hinna allt. Dock missbedömde jag tiden som den tidsoptimist jag är så det blev till att jobba över lite för att få stallen färdigmockade det sista.


Jag började dagen med att låta Birger galoppera lös i ridhuset en stund. Nu när gräset börjat växa i hagarna vill jag motionera alla små tjockisar så mycket som möjligt. När han hade sprungit färdigt gjorde vi lite trickträning som han gillar. Han kan smile, vinka med båda frambenen, buga och yoga.

2 åringarna Blunder och Askungen fick miljöträning med presenningen. Båda går över den utan problem och idag fick de prova på att få den över ryggen vilket de båda accepterade snabbare än jag hade förväntat mig.

Geiko och Poga fick jobba över travbommar. För Geiko var det första gången han gjorde det under ryttare och han var jätteduktig! Han utvecklas verkligen för varje pass nu och det är så himla roligt!
Poga var bättre att rida idag efter gårdagens pass, men vi fortsätte att jobba en del med 8 volterna för att få henne mer följsam. Idag försökte hon inte flyta iväg med ytterbogarna utan la istället ner inner bog och "ramlade" inåt istället. Jag fick jobba med att få henne att flytta undan för inner skänkel och ta många upplyftande tygeltag med innerhanden så fick vi koll även på innerbogen. 

Roga och Aras fick hoppa idag. Roga fick hoppa eftersom hon tycker det är kul och jag har inte något speciellt att jobba med när det gäller henne, men vill att hon motioneras. 
Aras fick hoppa småhinder för att han ska lära sig. Han har hittills inte haft så bra koll på sina tassar runt bommar men idag var han riktigt duktig och fick med sig alla benen över hindret nästan alla gånger.

På eftermiddagen kom våra två ridtjejer för att ha ridlektion och idag fick de rida Hannibal och Aala. De har inte ridit så länge men har lärt sig jättemycket sedan de började här. Idag fick de träna på kontroll. Rida slalom, runda koner och rida en liten bana att styra runt. Bra träning för unga orutinerad tjejer. 

Sist på dagen var det alltså stallen som skulle mockas och fixas innan jag kunde sluta och ta helg. Nu ska jag njuta av en ledig helg så att jag har energi att jobba flitigt nästa vecka igen! 


Nizze
2019-05-05 @ 10:53:23

Du är verkligen flitig. 💖




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0